• Efektywność energetyczna
    Jeśli chcesz oszczędzać energię musisz być efektywny energetycznie, czyli wykorzystywać jak najmniej energii do stworzenia produktu lub usługi. Jest to ważne dla wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw oraz bogacenia się społeczeństwa...
  • Ekologiczna marka produktu
    O wyborze produktu czy usługi decyduje często znajomość marki, która pozwala podkreślić ich jakość i wyróżnić na rynku. EKO FRIENDLY czyli przyjazny środowisku to dzisiaj marka, rozpoznawalna na całym świecie, także w Polsce...
  • Zielone
    zakupy
    Ekologia to nie tylko segregacja odpadów, robienie zakupów również może być eko. Dlatego ważne jest aby wszystkie niezbędne materiały w miejscu pracy były dokonywane zgodnie z zasadami zielonych zakupów...

audit-energetyczny-B1

szkolenia-sprofilowane-B1

indywidualne-doradztwo-B1

Green Globe, czyli prestiż

 

Certyfikat Green Globe to etykieta ekologiczna zrównoważonej turystyki o zasiągu międzynarodowym. Organizacja ją przyznająca powstała 20 lat temu, lecz jej zasięg już dawno wyszedł poza granice „nowego kontynentu” i obejmuje już niemal cały glob. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych marek certyfikatów ekologicznych. Ale jak to na prestiż przystało, zdobyć go nie jest łatwo…

 Dla kogo?

Certyfikat przeznaczony jest dla szeroko rozumianej branży turystycznej, uzyskać  go mogą zarówno hotele jak i biura turystyczne, a także atrakcje turystyki biernej i aktywnej oraz cały przemysł turystyczny i usługi transportowe. W związku z dość dużą barierą finansową wiele przedsiębiorstw nie może sobie na ten certyfikat pozwolić. Na przykład dla hotelu średniej wielkości roczny koszt członkostwa to około 5000 zł. Pełny cennik można znaleźć tutaj. Jak na razie jedyną Polską firmą posiadającą znak Green Globe jest warszawski hotel InterContinental.

Korzyści

Międzynarodowa akredytacja potwierdza wysokie standardy certyfikatu. Oprócz kontrolowanej stabilności zarządzania i funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także korzyści wizerunkowych i marketingowych związanych z dużym prestiżem tego certyfikatu, chronione jest środowisko przyrodnicze. Wysoka cena certyfikatu pokazuje „na zewnątrz” że przedsiębiorstwo będzie pewnym partnerem biznesowym z ustabilizowaną sytuacją finansową, a jago rezerwy pozwalają na dodatkowe inwestycje w wizerunek i ekologię

Wymagania

Aby starać się o certyfikat Green Globe, hotele i centra konferencyjne muszą spełnić ponad 300 zróżnicowanych kryteriów. Nie mniej dotyczy innych przedstawicieli innych firm sektora turystycznego. Dotyczą one w szczególności zakresu zrównoważonego zarządzania, efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi, działań na rzecz ochrony środowiska, wspierania społeczności lokalnej i promocji lokalnej kultury. Certyfikat odnawiany jest w cyklu rocznym, poprzez ponowne przeprowadzenie audytu oraz uiszczenie opłaty członkowskiej.

Więcej informacji:

http://greenglobe.com/

logosyUE

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego