• Efektywność energetyczna
    Jeśli chcesz oszczędzać energię musisz być efektywny energetycznie, czyli wykorzystywać jak najmniej energii do stworzenia produktu lub usługi. Jest to ważne dla wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw oraz bogacenia się społeczeństwa...
  • Ekologiczna marka produktu
    O wyborze produktu czy usługi decyduje często znajomość marki, która pozwala podkreślić ich jakość i wyróżnić na rynku. EKO FRIENDLY czyli przyjazny środowisku to dzisiaj marka, rozpoznawalna na całym świecie, także w Polsce...
  • Zielone
    zakupy
    Ekologia to nie tylko segregacja odpadów, robienie zakupów również może być eko. Dlatego ważne jest aby wszystkie niezbędne materiały w miejscu pracy były dokonywane zgodnie z zasadami zielonych zakupów...

audit-energetyczny-B1

szkolenia-sprofilowane-B1

indywidualne-doradztwo-B1

II szkolenia. Zbudujcie przewagę dzięki ekologii

 

Ruszamy "na całego" z programem "Zielone Światło w gospodarce turystycznej" w województwie Zachodniopomorskim. Wkrótce do zapisanych przedsiębiorstw przyjadą audytorzy i sprawdzą efektywność energetyczną. A w drugiej części maja organizujemy dwa szkolenia, na których trenerzy pomogą wykorzystać EKOprzewagę w branży turystycznej. Poniżej szczegóły.

19-20 maja w Kołobrzegu

28-29 maja w Szczecinie

Co klient myśli o ekomarce? Mamy badania

 

Czy ktoś z Was zastanawiał się na tym, czy terminy ekologiczne, które stosujemy w promocji naszego przedsiębiorstwa są zrozumiałe? Jeżeli jeszcze nie prowadziliśmy kampanii "Ekofriendly", ale mamy w planach, to przygotowaliśmy kilka danych, które pomogą zrozumieć klienta.

Analizy konsumenckiej McCANN Worldgroup pokazują, że zwykli odbiorcy nie rozumieją terminologii ekologicznej, a prawie połowa czuje się przytłoczona informacjami na ten temat. - Żeby mówić, że dana usługa albo produkt są ekologiczne, potrzeba zmiany filozofii działania i doskonale przemyślanej strategii komunikacyjnej, a nie jedynie przemalowania logotypu na zielony, czy wydrukowania plakatu na eco papierze - mówi Wojciech Bororwski, CEO McCANN Worldgroup, cytowany przez ulicaekologiczna.pl.

Zasobnik wody - jak obliczyć pojemność?

 

W przybliżeniu przyjmuje się, że jedna osoba zużywa 50 l wody o temperaturze 40°C w ciągu doby. Jest to jednak wartość średnia i warto uwzględnić także inne czynniki, zanim zdecydujemy się na dobór zasobnika zgodnie z tą regułą.

Przyjmując, że jedna osoba zużywa 50 litrów wody dziennie, dla czterech osób wystarczy zasobnik 200. To jednak zależy od sposobu zużywania wody:

    120-150 l kąpiel,
    50 l prysznic,
    3-5 l mycie rąk.

Łatwo więc zauważyć, że jeżeli domownik lub klient hotelu, czy pensjonatu będzie brał kąpiel w wannie, pochłani to zasób wody przewidziany dla trzech osób. Koniecznie trzeba więc uwzględnić upodobania domowników lub zastanowić się jaki rodzaj kąpieli zaproponować klientom swojego biznesu. Jeżeli niezbędne jest posiadanie wanny, można zmniejszyć jej pojemność.

logosyUE

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego