• Efektywność energetyczna
    Jeśli chcesz oszczędzać energię musisz być efektywny energetycznie, czyli wykorzystywać jak najmniej energii do stworzenia produktu lub usługi. Jest to ważne dla wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw oraz bogacenia się społeczeństwa...
  • Ekologiczna marka produktu
    O wyborze produktu czy usługi decyduje często znajomość marki, która pozwala podkreślić ich jakość i wyróżnić na rynku. EKO FRIENDLY czyli przyjazny środowisku to dzisiaj marka, rozpoznawalna na całym świecie, także w Polsce...
  • Zielone
    zakupy
    Ekologia to nie tylko segregacja odpadów, robienie zakupów również może być eko. Dlatego ważne jest aby wszystkie niezbędne materiały w miejscu pracy były dokonywane zgodnie z zasadami zielonych zakupów...

audit-energetyczny-B1

szkolenia-sprofilowane-B1

indywidualne-doradztwo-B1

The Green Key, czyli najpopularniejszy "eco-label" dla turystyki

 

Międzynarodowy program Green Key to system certyfikacji obiektów turystycznych, które spełniają międzynarodowe kryteria w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne, współpracy ze społecznością lokalną oraz budowy świadomości ekologicznej interesariuszy. Certyfikat Green Key został zainicjowany w 1994 roku, w Danii. W 2002 roku program Green Key został włączony do międzynarodowej Fundacji na rzecz Edukacji Ekologicznej (Fundation for Enviromental Education) i obecnie funkcjonuje aż w 29 krajach.

Normalizacja według ISO 14001

Certyfikat ISO 14001 jest międzynarodowym odznaczeniem przyznawanym przez Międzynarodową Organizację ds. Normalizacji. Organizacja ta funkcjonuje w 160 krajach, w których odpowiedzialne komitety zajmują się przyznawaniem certyfikatów – w Polsce jest to Polski Komitet Normalizujący (PKN). Firma uhonorowana ISO 14001, dołącza do ekskluzywnego grona proekologicznych i odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw. Czym właściwie jest ISO 14001 i jakie są jego korzyści i wymagania, dowiedzą się Państwo po lekturze niniejszego artykułu.

Polskie systemy ekocertyfikacji

Systemów certyfikacji jest bardzo dużo. Organizacje ekologiczne  często tworzą znaki jakości, których idea i wymogi są zwykle bardzo korzystne dla środowiska. Jednak jak wiadomo w ekocertyfikacji szczególnie prywatnych przedsiębiorstw chodzi o coś więcej niż tylko o ochronę środowiska. Certyfikat powinien być rozpoznawalny. Powinien stanowić jeden z silnych elementów budujących ekologiczny wizerunek firmy.  Takimi w naszej opinii są Certyfikat Czysta Turystyka oraz Polski Certyfikat Ekoturystyczny, o których dowiecie się Państwo więcej czytając poniższy artykuł.

logosyUE

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego