E-learning
Funkcjonowanie platformy e-learningowej w związku
z zakończeniem projektu zostało zawieszone.
Wszystkie szkolenia w ramach projektu "Zielone światło w gospodarce turystycznej na terenach chronionych” były wspomagane elektronicznie poprzez platformę e-lerningową. Platforma zawierała również materiały szkoleniowe utrwalające problematykę szkoleń.
Tematyka szkoleń elektronicznych, podobnie jak tych realizowanych w formie zjazdów, obejmowała:
1. Systemowe podejście do ochrony środowiska – „System zarządzania środowiskowego”
Tematyka szkolenia:
Zasady zarządzania środowiskowego, zasady oceny zgodności z wymaganiami prawnymi i innymi dotyczącymi ochrony środowiska, zasady identyfikacji i sterowania aspektami środowiskowymi, reagowanie na sytuacje awaryjne wg normy ISO 14001, zasady certyfikacji systemu, cele zadania i programy środowiskowe.
2. Systemowe podejście do zarządzania energią - zapoznanie z normą ISO 50001
Tematyka szkolenia:
Przegląd energetyczny, bilans energetyczny, monitorowanie i działania korygujące, zasady wdrażania i certyfikacji systemu.
3. Efektywność energetyczna – sposób na poprawę konkurencyjności
Tematyka szkolenia:
Zasady podnoszenia efektywności energetycznej. identyfikacja wymagań prawnych i innych dotyczących ochrony środowiska i zarządzania energią. Dobre praktyki w zakresie oszczędzania i podnoszenia efektywności energetycznej.
4. Zastosowanie technologii przyjaznych środowisku, w tym energii z odnawialnych źródeł energii
Tematyka szkolenia:
Podział źródeł odnawialnej energii, regulacje prawne, możliwości i metody pozyskiwania „zielonej energii”, wykorzystanie zasobów energii słonecznej, energia geotermalna, biomasa, energetyka wodna, źródła finansowania instalacji OZE.
5. Zielone zakupy
Tematyka szkolenia:
Dokonywanie zakupów przyjaznych środowisku, ekologiczne normy techniczne, środowiskowe zasady oceny i wyboru, etykiety i deklaracje środowiskowe.
6. Marketing ekologiczny w turystyce
Tematyka szkolenia:
Istota marketingu w turystyce, otoczenie podmiotów turystycznych turysta – klient, segmentacja rynku turystycznego, pojęcie, cechy, struktura i marka produktu turystycznego.
7. Budowa ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy
Tematyka szkolenia:
Geneza, definicja i budowa marki, siła marki, ekologia jako istotny atrybut marki, rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupu, uwarunkowania społeczno-kulturowe oraz prawne dotyczące marki, rola marki w procesie budowy przewagi konkurencyjnej.
8. Narzędzia i strategie eko-marketingu
Tematyka szkolenia:
Przewaga konkurencyjna budowana na bazie silnej eko-marki, strategie marek przedsiębiorstw, znaczenie strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w eko-marketingu, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jako integralna część strategii eko-marketingowej.